Kuidas kirjutada lugejakeskset (e-)ametikirja?

Siin blogis on kirjutatud juba sellest, kuidas kirja alustada ja lõpetada, milline võiks olla e-kirja teemarida ja kuidas koostada automaatvastust. Kirja alguses ja lõpu vahele jääb aga tähtsaim: kiri ise. Kuna selle sisu sõltub paljudest asjaoludest, on raske anda nõuandeid, mis alati sobivad, aga tehkem katset leida enamiku ametikirjade ühisosa. Keskendugem sealjuures elektroonilisele kirjavahetusele, ehkki suur osa siinkäsitletust käib ka paberkirja kohta.

Kuidas vormistada teemarida?

Võrreldes paberkirjadega on e-kirjadel mitu omapära. Üks neist on teemarida. Täna vaatame, kuidas vormistada teemarida esmajoones ametlikus ja neutraalses suhtluses. Müügi- ja reklaamikirjad jäävad siinsest käsitlusest kõrvale.

Email, e-mail, emeil, mail, meil, e-post, e-kiri, elektronpost…

KÜSIMUS: missugune paksu punase kirjaga tähistatud sõnadest on eesti kirjakeele normi järgi õige?

Saadame Teile vajalikud andmed emeiliga.

Pilet saadetakse sulle e-mailile.

Eeldame kandidaadilt head arvuti kasutamise oskust (MS Office, Internet, E-posti programmid).

Seepeale leiate oma postkastist emaili parooli meeldetuletusega.

Koolisekretär kinnitab lapse registreerimist tagasiside mailiga.