Kuidas vormistada teemarida?
1. Teemareale tuleb midagi kirjutada
Täitmata ei tasu teemarida jätta. Osas meiliprogrammides on selline seadistus, et tühja teemareaga kiri loetakse automaatselt ohtlikuks ja paigutatakse rämpsposti hulka. Selle tagajärjel võib juhtuda, et kiri saajani ei jõuagi.
2. Teemareal on sobiv ja selge sisu
Kui meilindus meile jõudis, kasutati
teemarida sageli tervitussõnade jaoks või pöördumiseks. Kindlasti on kõik
saanud kirju, mille teemareale on kirjutatud Tere! Avatervituste koht on aga juba e-kirjas endas ja teemareale
see ei sobi. Samuti ei kuulu teemareale pöördumine ega sisutühjad sõnad:
Lugupeetud Henri Sulg
Proua Siret!
Minult
Kiri
Jajah
ödflj
Parim teemarida on selline, mis sisaldab mingit selget osutust asjale, millest hakatakse kirjas rääkima. Teemarida on otsekui kood, mis muugitakse lahti järgnevas e-kirjas. Näiteks võib üles tähendada mõne teemakohase sõna, fraasi või isegi lühikese lause:
Homse seminari kava
Teie leping hakkab lõppema
Tegevusaruanne
19. aprilli koosolekust
Bussipiletid
Kroonid või eurod?
Osakonna jõulupeo pildidSisukas teemarida on hea ka sellepärast, et kui hiljem soovitakse kirja leida, saab selle teemareal olnud info järgi ja loogikat appi võttes kiiresti üles otsida.
Asutusesiseses suhtluses on mõistagi leebemad põhimõtted. Ühes kohas töötavatel inimestel on sageli taustteave ja seepärast võivad teemaread olla ka vabama keelekasutusega. Näiteks võivad asutuse sees olla hästi mõistetavad ka sellised teemaread nagu
Sinu lähetus
Kristjani vastused
Eilne töö
3. Teemareal on paras pikkus
Teemarida peaks sisaldama nii palju kui vajalik ja nii vähe kui võimalik. Ametisuhtluses peab see olema asjalik ja lakooniline. On meiliprogramme, kus kehtib tähemärkide piirarv ja seda ületav osa lõigatakse lihtsalt maha. Sel juhul võib kirja saajal jääda osa vajalikust infost saamata. Seepärast võiks mahukam info olla e-kirjas endas, mitte teemareal, nagu on juhtunud järgmistes näidetes:
Vastavalt meie telefonivestlusele teavitan käesolevaga, et teie mobiilsidepaketi hind on nüüd soodsam ja see maksab 23 eurot
Anname teile teada, et 10. aprillil on meie Tallinna kontoris klientide tasuta nõustamise päev
Sain haldusest tulemused kätte, ole hea, tee see aruanne siis neljapäevaks valmis, saab raamatupidamisse saata
Nende näidete parandamiseks on mitu võimalust olenevalt sellest, mida soovitakse rõhutada:
Uus mobiilsidepaketi hind
Nõustamispäev / 10. aprillil on nõustamispäev / Nõustame kliente tasuta / Tallinna kontoris on nõustamispäev
Haldusosakonnast tulemused käes / Aruanne neljapäevaks / Aruanne raamatupidamisse
4. Vestlusteema muutumisel tasub luua uus teemarida
Kui kirjutajad vahetavad teemat, võiks muuta ka teemarida. Sel juhul tekib paljudes programmides automaatselt ka uus, eraldiseisev kirjalõim. Ametisuhtluses on see kasulik eeskätt siis, kui vestlusteemaks on kaugema aja taha jäävad küsimused. Näiteks alustatakse kirjavahetust sügisel peetava konverentsi teemal, seejärel liigutakse jutuga järgmise aasta suvepäevade koha broneerimise juurde, mille järel arutatakse dividendide maksmist. Kui saabub järgmise aasta kevad ja hakatakse otsima suvepäevade teemalisi kirju, on neid raske leida, kui teemareale on kirjutatud „Sügiskonverents“.
Möönda tuleb, et uue teemarea moodustamine on vahel tülikas ja teinekord käsitletaksegi mitut teemat korraga ühes kirjalõimes. Teema poolest selgelt eristuvatel puhkudel võib uue teemarea loomine hiljem siiski kasuks tulla.
E-kirjade lugemine algab sageli teemareast. Mida selgemalt, täpsemalt ja sisukamalt see on vormistatud, seda parema vihje saab lugeja alljärgneva kirja sisu kohta ja seda ülevaatlikum on meilipostkast. Seepärast võiks e-kirja kirjutamisel pühendada ühe eraldi hetke just teemareale.
Kirjuta esimene kommentaar